روشهای مصاحبه خبری


«روش های مصاحبه خبری» در ۱۰ فصل نگاشته شده و نویسنده از ابتدا با نگاهی به سیر مصاحبه در ایران، موضوعات و مباحث مختلف در این حوزه را تا انتها به نقد و چالش کشیده است.
در نخستین فصل این کتاب که به پیشینه مصاحبه در ایران و شناخت مصاحبه اختصاص دارد، تاریخچه کوتاهی از مصاحبه خبری بیان شده و سپس تعریف مصاحبه آمده است. مباحثی مانند تعریف ادراک، تعریف احساس، ارزش خبر، عوامل درون سازمانی و برون سازمانی و مصاحبه و سه وجه پیام نیز در این بخش گنجانده شده است.
دومین فصل این کتاب، توانایی ها و امکانات مصاحبه کنندگان در مصاحبه است. در این مبحث درباره نقش توانایی های شخصیتی مصاحبه کنندگان در روند مصاحبه و امکانات حرفه ای و آگاهی به تکنیک های مصاحبه توسط مصاحبه کننده موضوعاتی بیان می شود. شناخت قبلی مصاحبه شونده، تسلط مصاحبه کننده به موضوع و سوابق آن و تدوین آرشیو شخصی برخی موضوعاتی است که در ادامه این فصل می خوانیم.
سومین فصل این کتاب، «اینترنت، منبعی برای افزایش آگاهی قبل از مصاحبه» نام دارد و در آن به نقش اینترنت برای بازیابی اطلاعات، موتور کاوش گوگل، راهنمای موضوعی ایران و سرگذشت نامه ها و شرح حال ها اشاره شده است.
انواع مصاحبه خبری از زاویه های مختلف مانند ظرفیت حلقه های ارتباطی، نوع ارتباط، نوع محتوا، شیوه ارتباط، نقش مصاحبه کننده، از نظر معنی و وسیله نهایی ارسال پیام، مصاحبه با واسطه، مصاحبه بدون مطالعه قبلی و مصاحبه برای انتشار از وسایل ارتباط جمعی را نیز می توانید در چهارمین فصل این کتاب بخوانید.
در پنجمین فصل کتاب، درباره چگونگی آماده سازی مصاحبه مباحثی بیان شده است. مباحثی درباره مقدمات مصاحبه و مشکلات آن و نقش روابط عمومی ها در مصاحبه های خبری در این بخش قرار دارند. همچنین در فصل ششم، جریان انجام مصاحبه، چگونگی مقابله با پارازیت در مصاحبه های مطبوعاتی و فردی بررسی شده اند.
«ثبت و تدوین مصاحبه»، عنوان هفتمین فصل این کتاب است. در این فصل، ابتدا درباره وسایل و ابزار ثبت مصاحبه مانند ضبط صوت خبرنگاری، دوربین عکاسی، سپس لزوم همراه داشتن قلم و یادداشت برداری، تندنویسی، خلاصه نویسی و چکیده نویسی مباحثی آورده شده است. در انتها نیز چگونگی نگارش و تدوین مصاحبه برای جلوگیری از ارایه یک گزارش خسته کننده و بی روح آموزش داده می شود.
فصول هشتم و نهم نیز درباره مصاحبه نمایندگان خبری در خارج از کشور، نحوه مقابله با عوامل منفی و مقایسه مصاحبه خبری با انواع مصاحبه های دیگر است.
در دهمین فصل کتاب نیز مدل آرمانی ارتباط سه سویه ملت، مطبوعات و دولت مطرح و در آن به نظریه استادان و نظریه پردازان ایرانی و خارجی در کنش رسانه ها و دولت ها استناد شده است.

دسته بندی: 🔺دیجیتال فایل های الکترونیکی » ... pdf (رمان،شعر،داستان)

تعداد مشاهده: 42 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .pdf

تعداد صفحات: 322

حجم فایل:0 کیلوبایت

 قیمت : 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل