خلاصه کتاب طراحی آموزشی و شیوه یادگیری دانش آموزان


بخشی از کتاب طراحی آموزشی و شیوه یادگیری دانش آموزان:
«یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود آموزش بی‌اثر باشد، این است که ما فرض می‌کنیم اگر اطلاعات را در اختیار افراد بگذاریم، آن‌ها یاد خواهند گرفت. اما واقعیت این است که دانستن با توانستن فرق دارد. بسیاری از ما می‌دانیم که باید تغذیه سالم‌تری داشته باشیم یا بیشتر ورزش کنیم، اما آیا این آگاهی الزاماً باعث تغییر رفتار ما می‌شود؟ پس برای طراحی یادگیری موثر، باید فراتر از انتقال صرف اطلاعات فکر کنیم.
در طراحی آموزشی، بسیار مهم است که ابتدا نیاز یادگیرنده را بفهمیم: آیا مشکل از کمبود دانش است یا نبود انگیزه؟ آیا فرد به مهارت عملی نیاز دارد یا در درک مفاهیم دچار چالش است؟ پاسخ به این سوالات به ما کمک می‌کند تا به جای طراحی یک راه‌حل کلیشه‌ای برای همه، آموزش را دقیقاً بر اساس نیاز مخاطب تنظیم کنیم.
برای مثال، اگر فردی می‌داند که چه کاری باید بکند اما در موقعیت واقعی نمی‌تواند آن را انجام دهد، پس شاید مشکل از تمرین ناکافی یا نبود بازخورد مناسب باشد.
همچنین نباید فراموش کنیم که حافظه‌ی انسان محدود است. اگر حجم زیادی از اطلاعات را بدون نظم مشخص به مخاطب بدهیم، او به‌سرعت دچار سردرگمی و فراموشی خواهد شد. مغز انسان برای دسته‌بندی و سازماندهی اطلاعات طراحی شده است. بنابراین، باید مفاهیم را در قالب ساختارهای معنادار و با استفاده از مثال‌ها، داستان‌ها و تمرین‌های عملی ارائه کنیم. طراحی موثر یعنی کمک به مغز برای به خاطر سپردن، نه صرفاً بمباران اطلاعاتی.»

دسته بندی: دیجیتال فایل » ادبیات-داستان-شعر-رمان-کتاب

تعداد مشاهده: 46 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: PDF

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:0 کیلوبایت

 قیمت : 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل