رابطه سبک های دلبستگی و خودكارآمدي با امید به زندگی در دانش‌آموزان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                      صفحه

چکیده 1

فصل یکم: مقدمه پژوهش... 2

مقدمه. 3

بيان مسأله. 4

اهمیت و ضرورت پژوهش... 7

اهداف پژوهش... 8

هدف اصلی.. 8

اهداف فرعی.. 8

فرضیه های پژوهش... 9

تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی). 9

الف) تعاریف مفهومی.. 9

ب) تعاریف عملیاتی.. 9

فصل دوم: پیشینه پژوهش... 10

تاريخچه دلبستگي.. 11

تعريف دلبستگي.. 12

نظريه دلبستگي.. 14

اهميت نظريه دلبستگي.. 16

مفاهيم اساسي در نظريه دلبستگي.. 17

حساسيت و كيفيت دلبستگي.. 17

نظام دلبستگي.. 17

مدل‌هاي فعال ساز دروني.. 18

نظام كاوشي.. 18

دلبستگي و كاوش در سراسر چرخه زندگي.. 19

دلبستگي ايمن به عنوان يك عامل محافظ.. 19

ارتباط نظريه دلبستگي با نظريات ديگر. 21

نظريه روان تحليل گري.. 21

نظريه رفتار گرايي.. 23

ديدگاه كردار شناسي.. 24

چارچوب تكاملي نظريه دلبستگي.. 25

مراحل دلبستگي.. 26

شيوه‌هاي جديد ارزيابي دلبستگي كودكان. 30

طبقه‌بندي كيفيت دلبستگي.. 31

دلبستگي «ايمن» 31

دلبستگي ناايمن «اجتنابي» 31

دلبستگي ناايمن «دوسوگرا» 32

دلبستگي آشفته. 32

سلسله مراتب اشخاص مورد دلبستگي.. 32

دلبستگي‌هاي متعدد. 33

دلبستگي‌ و تأثيرات آن بر شخصيت و زندگي آينده افراد. 33

دلبستگي در بزرگسالي.. 34

دلبستگي و آسيب شناسي رواني.. 34

خودکارآمدی.. 35

مفهوم خودکارآمدی.. 39

ابعاد خودکارآمدی.. 40

انواع خودکارآمدی.. 41

مراحل رشد خودکارآمدی.. 42

تأثير خودکارآمدی بر فرايندهای انگيزشی.. 43

خودکارآمدی و عملکرد. 44

داوری در مورد سطح خودکارآمدی.. 45

ارزيابی کارآمدی در سنين مختلف... 45

گستره نظري اميد به زندگي.. 47

رضايت از زندگي.. 49

نظريه اسنايدر  پيرامون اميد به زندگي.. 50

امید به زندگی در لحظه تولد. 51

احتمال بقاء یا توان زندگی.. 52

عمر متوسط (Life Mean). 52

پهنه عمر و تفاوت آن با امید به زندگی.. 53

پيشينه پژوهش... 54

برخي از مطالعات صورت گرفته در داخل كشور. 54

مروري بر برخي از مطالعات خارج از كشور. 56

فصل سوم: روش پژوهش... 58

جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه. 59

جامعه آماری.. 59

روش نمونه گیری و حجم نمونه. 60

طرح  پژوهش... Error! Bookmark not defined.

ابزار پژوهش... 61

شيوه اجرای پژوهش... 64

تجزیه و تحلیل داده ها 64

فصل چهارم: یافته های پژوهش... 65

داده های  توصیفی.. 66

آمار استنباطی (آزمون فرضیه ها). 68

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 73

بحث و نتيجه گيري.. 74

محدودیتها 77

پیشنهادات پژوهشی.. 77

پیشنهادات کاربردی.. 77

منابع و ماخذ.................................................................................................................................77

 فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                      صفحه

جدول 4-1- وضعیت سبک دلبستگی دانش آموزان. 66

جدول 4-2- آمار توصیفی  مربوط به خودكارآمدي و اميد به زندگي در سه سبك دلبستگي اجتنابي، اضطرابي و ايمن.. 67

جدول 4-3- همبستگي بين سبك هاي دلبستگي و اميد به زندگي.. 68

جدول 4-4- همبستگي بين سبك‫هاي دلبستگي و خودكارآمدي.. 69

جدول 4-5- ماتريس همبستگي متغيرهاي خودكارآمدي و اميد به زندگي.. 70

چکیده

      سبک دلبستگی یکی از مهمترین منابع درون فردی است که می تواند سطوح تنش و ناتوانی را در شرایط ناگوار تعدیل نموده و اثرات تنش را کم رنگتر نماید، هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه سبک‫های دلبستگی و خودكارآمدي با امید به زندگی بود دانش‌آموزان بود.  روش: روش انجام پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل تمام دانش‫آموزان پسر سال آخر مقطع متوسطه شهرستان بیجار در سال تحصیلی 92-91  بود  با استفاده از نمونه گیری خوشه ای  چند مرحله‫ای  180 نفر  از دانش آموزان پسر  سال آخرمتوسطه شهر بیجار انتخاب شدند.  ابزار پژوهش عبارتند از: پرسشنامه سبک دلبستگی بزرگسالان، خودكارآمدي شرز و همكاران  و پرسشنامه اميد به زندگي ميلر، در اين پژوهش جهت تجزيه و تحليل داده ها و به دست آوردن رابطه بين متغيرها از آزمون همبستگي پيرسون  و رگرسيون استفاده گرديد.   

یافته‫ها: نتایج پژوهش نشان داد بین سبك دلبستگي ايمن در دانش آموزان  با اميد به زندگي رابطه مثبت، بين سبك دلبستگي ايمن و خودكارآمدي دانش آموزان رابطه مثبت و بين سبك دلبستگي اجتنابي و اضطرابي با خودكارآمدي  رابطه معكوس و با اميد به زندگي رابطه معني داري به دست نيامد. نتايج تحليل رگرسيون نشان داد سبك دلبستگي ايمن توان پيش بيني متغيرهاي خودكارآمدي و اميد به زندگي را دارد.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2661 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 92

حجم فایل:699 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل